Hitri kontakt

3320 Velenje
(0)3 587 11 34
info(at)pd-velenje.si

Napovednik izletov in pohodov Izletniško vodniški odsek, mladinski odsek in markacijski odsek

Izlet / VARNO V GORE 2018

Datum odhoda: 7-07-2018
Sekcija: PD Velenje
Vodja izleta / vodnik: Marjan Karlovčec • 041 663 601
205
glej opis
Pot izleta: Varno v gore 2018
Zborno mesto in ura odhoda: glej opis
Prevoz: bus
Zahtevnost poti in čas hoje: štiri različne ture, navzgor glej opis, navzdol glej opis
Potrebna oprema/dokumenti: glej opis
Rok prijave: 3. 7. 2018
To je izlet brez rezervacij.

Pozdravljeni prijatelji planin!

Kot že vrsto let se bomo tudi letos planinska društva iz Šaleške doline družno podala na akcijo Varno v gore. Glavni organizatorji letošnje skupne akcije smo planinci iz Planinskega društva Škale- Hrastovec. Tokrat bomo medse povabili tudi planince iz Planinskega društva Mislinja. Skupaj se bomo 7. 7. 2018 podali v vzhodni del Kamniško-Savinjskih Alp, in sicer na mogočno Raduho (2.062 m). V želji, da bo druženje čimbolj zanimivo ter privlačno za čim širši krog planincev, bodo organizirane štiri ture različnih težavnosti. Zaradi nepredvidljivih okoliščin na pobočju Raduhe (spravilo lesa) se lahko potek posamezne ture do izvedbe še spremeni. Pohode bodo vodili vodniki iz sodelujočih planinskih društev.

Druženje za vse udeležence akcije Varno v gore se bo po končani turi nadaljevalo pri Turistični kmetiji Zgornji Zavratnik, kjer bo poskrbljeno za dobro hrano, pijačo in odlično glasbo.

Odhod avtobusov:   Škale-5:30,  Mislinja-5:20, Šmartno ob Paki-6:15, Šoštanj-6:10, Velenje-6:00, Vinska Gora-5:45.

V primeru zelo slabega vremena (celodnevne padavine) se bo akcija prestavila za en teden, in sicer na soboto 14. 7. 2018.

Prispevek za prevoz in malico z eno pijačo znaša 20 €, za mlade planince do 15. leta pa 5 €.

Prijave do 3. 7. 2018 sprejema Karlovčec Marjan (041 663 601).

Pridružite se nam, saj bo zagotovo luštno!

PD Škale-Hrastovec

Primož Rotovnik, predsednik

1.   PLANINA VODOL – LANEŽ – KOČA NA LOKI

Izhodišče:                   Planina Vodol (1324m)

Cilj:                             Lanež (1925m), Koča na Loki

Ime poti:                    vzhodna pot (Planina Vodol – Lanež – Koča na Loki)

Čas hoje:                    2 h vzpon, 1h 30 min spust, skupaj 3 h 30 min

Zahtevnost:               lahka označena pot

Višinska razlika:         601 m vzpon, 526 m spust

Zemljevid:                  Kamniške in Savinjske Alpe 1:50.000

Priporočena oprema: pohodni čevlji, pohodne palice, zaščitna krema, zaščita proti padavinam

Naš tokratni pohod bomo pričeli na planini Vodol, kjer bomo zapustili avtobus. Z izhodišča se najprej sprehodimo do zgornjega dela planine Vodol, kjer nas oznake za Kočo na Loki usmerijo levo na pešpot, ki se prečno vzpne ob zgornjem robu planine. Pot naprej preide v gozd, kjer se nato kar nekaj časa prečno vzpenja. Višje stopimo iz gozda, pot pa nas hitro pripelje do pastirskih stanov na planini Javorje.

Vzpon nadaljujemo po razgledni poti, ki nas mimo napajališča za živali pripelje v manjšo dolinico med Lanežem in Jelovcem. Zmerno strma pot, ki naprej poteka po prijetni dolinici, pa nas kmalu pripelje na neizrazito sedelce med prej omenjenima vrhovoma.

Markirana pot tu zavije v levo in se začne strmeje vzpenjati po vzhodnih pobočjih Laneža. Le nekoliko višje stopimo na razgleden greben, kjer se pot še strmeje vzpne. Po nekaj minutah vzpona strmina popusti in vse bolj razgledna pot nas hitro pripelje na prostran vrh Laneža.

Sledi spust proti jugozahodu v smeri Raduhe in kaj kmalu pridemo na prelaz Durce. Tu se pot spusti desno proti Koči na Grohotu, naravnost pa proti vrhu Raduhe. Mi bomo sledili poti, ki se spušča levo proti Koči na Loki. Po oddihu na koči bomo pot nadaljevali s spustom do parkirnega prostora, od koder nas bo avtobus odpeljal do Turistične kmetije Zgornji Zavratnik, kjer nas čaka zaslužena malica in prijetno druženje z ostalimi pohodniki (pot do kmetije je zaradi spravila lesa žal neprehodna).

Zapisal Danilo Verzelak, vodnik PZS

2.    KOČA NA LOKI – DURCE – RADUHA – PLANINA  ARTA – KOČA NA LOKI

Izhodišče:                   Koča na Loki (1534 m)

Cilj:                             Velika Raduha (2062 m), Koča na Loki

Ime poti:                    Koča na Loki – Durce – Velika Raduha - Planina Arta – Koča na Loki

Čas hoje:                    2 h vzpon, 2 h spust, skupaj 4 h

Zahtevnost:               lahka označena pot

Višinska razlika:         528 m vzpon, 528 m spust

Zemljevid:                  Kamniške in Savinjske Alpe 1:50.000

Zapeljali se bomo do parkirišča pod Kočo na Loki, od tu je do koče deset minut hoje po gozdni cesti. Od koče bomo nadaljevali pot po markirani poti v smeri Raduhe. Le ta pa se že po nekaj korakih razcepi. Nadaljujemo rahlo desno v smeri Durce. Po dobri uri hoje prispemo na Durce, kjer se nam priključi pot od Koče na Grohatu, še po nekaj minutah hoje pa se nam z leve priključi druga pot od Koče na Loki. Mi nadaljujemo po prečni poti v smeri Raduhe. Lepo razgledna pot po južni strani obide vrh Male Raduhe, nato pa nas pripelje na glavni greben, s katerega se nam odpre lep pogled na severno stran.

Nadaljujemo po markirani poti, kateri se kmalu priključi plezalna pot od Koče na Grohatu. Pot naprej se ponovno prične strmeje vzpenjati ter nas po nekaj minutah hoje pripelje na 2062 m visoko Veliko Raduho.

Z vrha Raduhe se začnemo spuščati po travnatem pobočju, ki pa se kmalu spusti v rušje. Pot nadaljujemo po pretežno poraščenem grebenu (smreke, macesni, rušje). Z grebena nato zavijemo levo in po gozdni poti prispemo do planine Arta, kjer stoji manjša pastirska koča. Pri pastirski koči zavijemo levo proti Koči na Loki. Po oddihu na koči bomo pot nadaljevali s spustom do parkirnega prostora, od koder nas bo avtobus odpeljal do Turistične kmetije Zgornji Zavratnik, kjer nas čaka zaslužena malica in prijetno druženje z ostalimi pohodniki (pot do kmetije je zaradi spravila lesa žal neprehodna).

Zapisal Peter Zupanc, vodnik PZS

3.HOJNIKOVA POT NA LANEŽ

Izhodišče:                      Grohat (Bukovnik)

Cilj:                                Lanež (1925m), Koča na Loki

Ime poti:                       Hojnikova pot

Čas hoje:                       3 h (2 h)  vzpon, 3 h (2 h) spust, skupaj 6 h (4 h) - odvisno od pričetka          poti zaradi podrtega drevja

Zahtevnost:                  zahtevna, delno neoznačena, uhojena steza

Višinska razlika:            598 m

Zemljevid:                     Kamniške in Savinjske Alpe 1:50.000

Pri

Ljubezen do gora, je ena izmed mnogih in zato tudi verjetno prav tako globoka, kot formula za vse kar biva. Zato vsak, kdor se v gore podaja iz ljubezni, vstopa v to globino. In ker vstopa vanjo, tudi vidi skrivnostno globino, videva in spoznava bistvo gora.

Ljubim gore, torej sem…

poročena oprema: pohodni čevlji, čelada (obvezna), pohodne palice, zaščitna krema, zaščita proti padavinam

Nato se odločiš, da se po sanjah ravnaš in odkrivaš velike skrivnosti, ki te spremljajo od začetka neke poti, do njenega konca na nekem vrhu.

Lanež, lep cilj, ki ga žal veliko planincev, v mislih usmerjenih k višji sosedi Raduhi, spregleda. Nad Grohotom je njegovo vso krotko, a slikovito ostenje, levo od Durc. Nanj se je mogoče povzpeti po več poteh. Naša pot na Lanež ima značaj samostojne gorniške ture. Imenuje se Hojnikova pot, po župniku in učitelju Ivanu Hojniku, ki jo je nadelal med službovanjem v Koprivni. Naj že takoj napovem, da pot ni lahka, je opuščena, slabo zavarovana in ni primerna za vsakogar. Lotijo se je naj le v skali plezanja vešči planinci.

Pot prehodimo, ne glede na to kje bomo začeli, če že na Slemenu, Bukovniku ali Grohatu, poiščemo pot proti Prosenčevem vrhu  1487 m  ter nato z njega sledimo stezici preko dolgega hrbta, ki vodi pod Laneževo steno, ali po strmem kolovozu od Bukovnika, kjer stopimo na hrbet, po katerem pelje Hojnikova pot, že precej visoko, prav blizu prvega skalovja, kjer si nadenemo čelado.

Zaključek poti, ki privede na greben, nekoliko desno od samega vrha Laneža, je speljan skozi strmo skalnato grapo, na več mestih prekinjeno s skoki, kjer tu in tam v skali še vedno tičijo stari ukrivljeni klini in skobe, še zmeraj dobrodošla pomoč za bolj zanesljivo napredovanje. Po izstopu iz grape, nas bo do vrha čakalo le še par korakov strmejšega vzpona po travah.

Še vedno pa je nekje nedosežen vrh, ki v nebo kipi, kjer ga svod nebesni s soncem, luno poljubljati želi. Kamor si srce želi, tja množica vodi poti, le najti jih je treba; za vsakogar eno. Stopajmo po njih, da jih ohranimo, pa pazimo, da se nam ne zaraso, da v gošči se ne izgubijo. Saj zmoreš po poti na goro, ko srce si poželi, takrat ko s srcem poslušaš ritem gore in tako kot si glasbenik ogleduje notni list, gledaš melodijo oblakov, potem pa dopustiš, da ti zazveni v glavi,  ko hodiš sredi godbe narave, kjer so vsi zvoki na skrivnostni način uglašeni.

Zapisal in kaj pozabil Toni Žižmond, vodnik PZS

4. KOČA NA LOKI – DURCE – VELIKA RADUHA – KOČA NA LOKI

Izhodišče:                   Koča na Loki (1534 m)

Cilj:                             Velika Raduha (2062 m), Koča na Loki

Ime poti:                    Krožna pot skozi Durce in vzpon na Raduho po zavarovani poti

Čas hoje:                    4 h vzpon, 3 h spust, skupaj 7 h

Zahtevnost:               zelo zahtevna zavarovana pot

Višinska razlika:         528 m vzpon, 528 m spust

Zemljevid:                  Kamniške in Savinjske Alpe 1:50.000

Priporočena oprema: pohodni čevlji, samovarovalni komplet, čelada, rokavice za v jeklenico, pohodne palice, zaščitna krema, zaščita proti padavinam, vsaj 1.5 l vode

Zapeljali se bomo do parkirišča pod Kočo na Loki, od tu je do koče deset minut hoje po gozdni cesti. Koča na Loki pod Raduho, se nahaja v zgornjem delu planine Loka, le ta pa v dolinici ob vznožju 1925 m visokega Laneža.

Od koče na Loki se odpravimo v smeri Durc, pot je sprva travnata in strma, nato pa preide v kamnito pot, kjer so izpostavljeni veliki kamni, zato je pot zaradi dvigovanja nog in prenosa težišča naprej fizično zahtevna. Levo in desno lahko opazujemo, kako se narava spreminja iz travnika v gozdove, iz gozdov pa v borovce vse do grebena. Za savinjski del Raduhe je značilno, da v tem predelu ni vode. Po slabih 2 urah hoje prispemo na Durce. Od table, kjer je oznaka za smer koče na Grohatu, bomo sestopili proti omenjeni koči. Kamnita zavarovana in delno s stopnicami urejena pot nas bo vodila v škarjah do melišča, ki ga bomo prečili. Pot nas bo vodila v redek gozd in naprej do razpotja, desno koča na Grohatu in levo zavarovana pot na Veliko Raduho. V kolikor nam bo čas dopuščal se bomo ustavili na koči na Grohatu. Pot bomo nadaljevali levo proti zavarovani poti. Na začetku zavarovane poti si bomo namestili samovarovalni komplet, čelado ter zaščitne rokavice za v jeklenico. V jeklenici bomo okoli 45 min. Močno se bomo vzpenjali in na določenih delih plezali (lažje plezanje, uporaba rok in nog). Ko se jeklenica zaključi, nadaljujemo še okoli 15 min do vrha Velike Raduhe.

Sestopili bomo proti zahodu v smeri planine Arta, ki pa leži nekoliko nižje na 1565 m. Pot je kamnita, v spodnjem delu pa je veliko korenin, zato varnost ob deževnem vremenu ni odveč. Pot se tudi v srednjem delu pomika tik ob robu prepada proti severu in nato spodaj zavije levo proti planini Arta, kjer pridemo na večji travnik s pastirsko kočo. Nato bomo prečili pobočje vse do koče na Loki. Po oddihu na koči bomo pot nadaljevali s spustom do parkirnega prostora, od koder nas bo avtobus odpeljal do Turistične kmetije Zgornji Zavratnik, kjer nas čaka zaslužena malica in prijetno druženje z ostalimi pohodniki (pot do kmetije je zaradi spravila lesa žal neprehodna).

Zapisal Peter Čeh, vodnik PZS

Brez komentarjev...

Komentirajte

Vaš e-naslov ne bo viden.

Podatki za plačilo z uporabo plačilnega naloga UPN:

Prejemnik: Planinsko društvo Velenje, Prešernova cesta 22/d, 3320 Velenje
IBAN: SI56 6100 0001 2265 609 (DELAVSKA HRANILNICA d.d. LJUBLJANA)